Jazeker. Als jij je camper naar Turkije rijdt en hem daar naar de sloper brengt zal niemand je een strobreed in de weg leggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als uw voertuig met een Nederlands kenteken in het buitenland is/wordt gesloopt, moet u de registratie in Nederland beëindigen. Pas dan kunt u de verzekering voor het voertuig stopzetten, hoeft u geen motorrijtuigenbelasting meer te betalen en is de (eventuele) APK-plicht vervallen.

Het beëindigen van de registratie bij de RDW gaat als volgt:

Stuur een ondertekende brief met de benodigde documenten naar de RDW. Hierin vermeldt u waarom de registratie van uw voertuig beëindigd moet worden. De brief kunt u sturen naar: RDW unit VRD, Postbus 30.000, 9640 RA Veendam.
De RDW beoordeelt uw aanvraag en als alles akkoord is wordt de registratie in het kentekenregister beëindigd.
RDW stuurt een schriftelijke bevestiging van de beëindiging registratie.
U kunt zelf de verzekering stopzetten, de motorrijtuigenbelasting stopt automatisch en de (eventuele) APK-plicht is vervallen.

Documenten die u moet meesturen

Het complete papieren kentekenbewijs of het kentekenbewijs op creditcardformaat (als u dit nog heeft).
Kopie geldig legitimatiebewijs. Meer informatie over ‘Geldig legitimatiebewijs bij slopen’.
Een innameverklaring van een buitenlandse garage- / demontagebedrijf of
Een verklaring van een buitenlandse autoriteit (douane of politie).

Belangrijk
Om misbruik te voorkomen moet u de kentekenplaten vernietigen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Speel op safe en ga naar een erkend sloopbedrijf in Turkije. Laat tevens op het politiebureau in Turkije nog een document opstellen dat het sloopbedrijf erkend is door de autoriteit aldaar.
AlphaLimaSierra