Hoelang mag een piloot in de burgerluchtvaart in in dienst blijven?

Hoelang mag normaal gesproken in de burger luchtvaart in dienst blijven? en als de piloot een eigen vliegtuig heeft mag hij dan eeuwig in dienst blijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Volgens onderzoek mag het nut tot de leeftijd van 56 jaar, en bij deeltijd tot 60 jaar, althans bij de KLM, maar de
pensioenleeftijd bij de vliegers van Arke Fly is 65 jaar
In andere landen gelden ook weer andere regels

Op de vraag hoe lang een piloot in dienst mag blijven, dat is maar net wanneer hij met de opleiding is begonnen en heeft afgesloten

Toegevoegd na 1 uur:
Als ik een beetje google lijkt het of ieder land en hun maatschappijen andere regels hanteren, zie ook volgende link, in een amerikaans publicatie schreef men:

Veel buitenlandse piloten zijn al toegestaan om te vliegen
tot 60 jaar, en een nieuwe internationale standaard is in behandeling tot het verhogen van de maximum leeftijd
voor piloten tot 65 met dien verstande dat een van de piloten in de cockpit onder de 60-jarige leeftijd is.