Landingslichten dienen als hulp bij het opstijgen en landen zodat de piloot kan zien wat er zich allemaal voor het vliegtuig bevind.

Vliegtuig bezit ook 'warning lights' en 'navigation lights'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon om te zien. Heel veel gaat of kan wel automatisch, maar uiteindelijk wil je zien wat er voor je zit tijdens de landing.
Daarnaast gaat het rijden van een vliegtuig nog handmatig dus de piloot wil wel kunnen sturen en zien. op de landingsstrip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vooral ook gezien te worden. Landingslichten gaan aan op 10.000ft. Dan is zichtbaarheid voor een piloot nog niet zo erg van belang, maar wel voor anderen.

Toegevoegd na 2 uur:
Let op: 10.000 voet, ca 3km hoogte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral om gezien te worden in de aanvlieg. De landingsbaan is overmatig voorzien van licht dus de baan hoeft door het vliegtuig zelf niet te worden verlicht tenzij het een heel klein locaal vliegveldje is. Meestal alleen voor sportvliegtuigjes geschikt.