Vanaf welke leeftijd mag je het theorie examen auto doen?

Tegenwoordig is het toch 16 jaar? Weet het niet zeker dus.. hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
12.1K

Antwoorden (2)

16Jaar voor theorie examen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimum leeftijd
Om praktijkexamen voor de personenauto (categorie B) te mogen doen moet u eerst het theorie-examen personenauto hebben behaald. Voor deelname aan het theorie-examen moet u minimaal 16 jaar zijn, voor de rijlessen minimaal 16,5 jaar.

Als u op of na 1 november 17 jaar wordt, mag u praktijkexamen doen (2toDrive).
U kunt dan ook een tussentijdse toets of RIS-toets afleggen. Een toets kunt u ook doen als u op of na 1 november 2011 16,5 jaar wordt of op die datum tussen 16,5 en 17 jaar bent.

Hebt u vóór 1 november 2011 de leeftijd van 17 jaar al bereikt, dan mag u wél theorie-examen doen en rijlessen volgen. U mag dan pas met 18 jaar een praktijkexamen of toets afleggen.