Ziet een motor van een auto zonder airco minder af?

Hallo

een auto-airco zorgt ervoor dat de motor meer brandstof verbruikt, maar ziet de motor dan ook meer af en kan je dan zeggen dat een wagen zonder airco een hogere kilometerstand kan halen dan dezelfde wagen met airco? Is er dan meer slijtage bij de wagen met airco?

6 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja, in theorie wel. Airco vergt meer vermogen van een motor. Het ontwikkelen van meer vermogen gat gepaard met meer slijtage, maar bij normaal onderhoud is dat nagenoeg te verwaarlozen.
jc54