Horen ruitenwisserbladen recht te zijn?

Het is toch de bedoeling dat de rubberen...eh..lamel wat over je ruit trekt, omslaat als hij de andere kant opgaat?
Zodat hij niet gaat stuiteren?
Als hij gebogen is kan dat dan toch niet?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zal er een foto bij plaatsen zodat je kan zien wat ik bedoel.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb hier de wisser uitgeklapt. Het rubber zit nu bovenaan dus.
Ik snap ook wel dat ze de kromming van de voorruit volgen.
Als je ze in de verpakking ziet zijn ze recht. Maar die op de foto is dus krom in zijdelingse richting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Ik begrijp niet helemaal je vraag, omklappen en gebogen zijn is m.i. twee verschillende standen.
Het wisserblad moet zo haaks mogelijk op de ruit staan. Dit wordt door slijtage van de wisserhouder steeds slechter.
Het gebogen zijn, wanneer de wisser los is van de ruit, heeft tot doel het niet vlak zijn van de ruit op te vangen zodat de wisser over zijn volle lengte de ruit raakt.

Gr.

Toegevoegd na 5 minuten:
De twee voorgaande antwoorden zijn niet waardevol, ik kan er geen enkel raakvlak met de vraag in terugvinden (onzin)!

Toegevoegd na 58 minuten:
Heb de foto gezien, dit is niet zoals het hoort, dit wisserblad/houder is vervormt. Nieuwe is het goedkoopst Knappert die dit weer goed werkend krijgt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op de foto

Andere antwoorden (2)

Je ruit is toch ook niet recht?
Hij hoort licht gebogen te zijn en aldus de vorm van de ruit te volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er een foto bij plaatsen zodat je kan zien wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het, maar deze kromming zou best kunen hoor, maar als je de ruiten wisser gebruik, maakt hij je ramen mooi schoon, dat is eigenlijk alles wat telt!
Als hij niet omslaat en niet trekt gaat hij krabben gewoon een beetje op en neer jutteren druppeltje olie op het scharniertje dan is het meestal weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er een foto bij plaatsen zodat je kan zien wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ben je het toestel kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...batterij was leeg.