Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er verschil tussen een ecoduct en een wildwissel?

Op de route naar mijn werk rijd ik regelmatig onder een wildwissel door en ook onder een ecoduct.
Ik vroeg me af of er eigenlijk verschil is tussen die twee. En zo ja: wat. En zo nee: waarom heet het dan niet hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dat twee namen zijn voor één product. Ben benieuwd naar andere reacties.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik dacht dat een wissel een paadje is dat vanzelf ontstaat wanneer grotere dieren steeds dezelfde route lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ecoduct is het bouwwerk en de wildwissel is het "pad" op het ecoduct
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Over de A50 rijd ik vaak onder een wildwissel (woeste hoeve) en een ecoduct (terlet) door. Dus ik denk dat jouw verklaring niet helemaal klopt, Gerardk. En wat jij dacht zou dus ook niet helemaal kloppen , Cyrofiel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens bedoelde ik Ecoduct Tolhuis. Terlet is een wildwissel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het zijn twee benamingen voor hetzelfde: een voor dieren veilige route om een weg over te steken die hun leefgebied doorsnijdt. Van oorsprong is een wildwissel een route die veel door wilde dieren wordt gebruikt; maar die bij Terlet over de A50 is toch echt wel aangelegd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding