Hoe te zien hoeveel kilometer er is gereden met volle tank fiat punto 1.2 ?

Ik wil graag weten hoeveel kilometer ik heb gereden met een volle tank. Nu zie ik nergens op het display staan om dit te kunnen zien. Het is een fiat punto 1.2 easy uit 2013

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je Fiat Punto heeft waarschijnlijk een drukknop op de rechterhendel (van je ruitenwissers) waarmee je je boordcomputer kunt bedienen. Gewoonlijk zie je de totale km-stand. Als je de knop eenmaal kort indrukt, verspringt de km-stand en zie je hoeveel je op een tank hebt gereden. En zo zijn er nog andere functies. Let op: als je deze functie wil blijven gebruiken, moet je deze na iedere tankbeurt resetten, want anders telt hij door en heb je er weinig aan. Dit doe je door dezelfde knop langer (5 sec) ingedrukt te houden.

Antwoorden (1)

Noteer de km-stand als je tankt, rijd de tank leeg, tank opnieuw en noteer opnieuw de km-stand en het getankte aantal liters. Deel het aantal gereden kilometers door het aantal liters, of andersom en je weet dat hij 1 op ... rijden of zoveel liter per 100 km. En dan weet je wat je weten wilt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beide keren helemaal voltanken, je hoeft hem niet helemaal leeg te rijden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zoek eventueel de inhoud van de brandstoftank op in je instructieboekje. Of op internet je geeft niet specifiek genoeg op welk type je hebt.