Klopt het dat er een maximumsnelheids-verandering heeft plaatsgevonden op de A27?

Ik heb talloze keren op de A27 gereden, vaak vanaf Breda tot aan knooppunt Everdingen bij Utrecht. Nou weet ik gewoon dat over het hele traject bijna overal 120 km/h gereden wordt, met uitzondering van Avelingen waar eventjes 100 km/h gereden moet worden. Echter reed ik vandaag op de A27 en zag ik een bord met 120 km/h met daaronder 6 - 19 dat dus aangeeft dat buiten deze tijden 130km/h geldt. Toch kan ik op internet niks over de snelheidswijziging terugvinden. Daarnaast stonden op de hectometerpaaltjes bij de hele kilometers ook nog steeds 120km/h zonder de 6 - 19 erbij (normaal is dat wel het geval namelijk). Klopt het dat de snelheid nu is veranderd of zie ik iets compleet over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

In de staatscourant staat dat op de A27 op verschillende delen van het traject vanaf 24-12-2015 de dynamische snelheid van 130 wordt ingevoerd. Ik verwacht dat ze bij een reeds aangepast bord vergeten zijn het onderbord tot die datum af te plakken.