mag ik met auto met nederlands kenteken caravan trekken met belgisch kenteken in heel europa?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de toegestane maximummassa (= het lege gewicht + het laadvermogen) van de caravan.
Als deze zwaarder is dan 750 kg heeft de caravan een eigen (in dit geval Belgisch) kenteken. Is de aanhanger lichter, dan krijgt deze hetzelfde kenteken als de wagen die de aanhanger voorttrekt (wel met een witte kentekenplaat).
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Deze informatie geldt voor een Nederlandse caravan, en is dus geen antwoord op de gestelde vraag.
Reddie
9 jaar geleden
@Bordensteker , volgens mij is dit Europese regelgeving.
Bordensteker
9 jaar geleden
@ Reddie: enig rondzoeken heeft mij enerzijds overtuigd dat u gelijk heeft, en anderzijds teleurgesteld dat ik nog nergens een duidelijke tekst vond om vraagsteller naar te verwijzen.