Hoe kan het dat mijn LPG tank van de camper vanzelf leeg loopt?

Ik heb een camper gekocht die 30 jaar oud is. Deze is voorzien van een vast verbouwde LPG tank. Ik was 5 weken geleden bij het tankstation en heb hem met 11 liters gevuld via de pomp. Vandaag wilde ik de verwarming testen en het blijkt dat de tank leeg is. Ook even koelkast en kookplaat geprobeerd maar er kwam geen gas uit de leiding. Ik heb begrepen dat het eigenlijk een gesloten systeem is. Kan dat iets met de temperatuur verschillen te maken hebben?

een jaar geleden
in: Auto's
1.6K
jc54
een jaar geleden
Er lijkt mij een lekkage te zitten, ergens in het systeem. Dit kan opgespoord worden met een gasdetector (verplicht bij de APK).
crispy
een jaar geleden
Weet je wel zeker dat die leegloopt? Zit er geen afsluiter tussen die je eerst open moet zetten voordat je gas kunt gebruiken?
bamibal
een jaar geleden
Misschien een domme vraag, maar rijdt deze camper op LPG? Volgens mij mag de brandstof voor rijden en voor koken/verwarmen niet uit dezelfde tank komen, dus misschien is er nog wel een aparte propaan-tank.

Antwoorden (1)

Nee, heeft niks met temperatuur te maken. Pas als het 20 graden of zo vriest staat er geen druk meer op een LPG-tank. Het kan niet anders of er zit ergens een lek in je systeem.
Is de tank (installatie) wel gekeurd? Dat moet elke (meen ik) 10 jaar, en daarbij wordt er ook gecontroleerd op lekkage.
een jaar geleden