Is 1 op de 14 veel voor een Opel tigra 1.4 16v?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de auto al lang?
Gaat ie plotseling naar 1:14 of is het altijd al zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al blij dat ik de 1 op 13 haal met een Peugeot 206 1.6 XS 16V. Niet abnormaal voor een dergelijke motor, een zware rechtervoet en veel korte afstanden. Die 1 op 14 vind ik niet extreem veel, voor die generatie motoren. Voor de huidige generatie motoren inclusief Het Nieuwe Rijden zou het wel veel zijn.

Antwoorden (6)

Het model auto ken ik helemaal niet, maar als dat bezine is, is het best wel heel erg veel ja. Veel moderne auto's zitten meer in de buurt van de 1 op 20 en ruim daarboven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sport model van opel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je het wel over de allernieuwste eco-auto's hè Marleen. Overigens snap ik die minnen niet, van mij een plus.
Hangt van je rijstijl af natuurlijk.
Voor stadse ritjes vind ik dit normaal, voor veel 80 km wegen een beetje veel, maar niet extreem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt dat het meevalt .
Als je ziet wat je ervoor terugkrijgt aan snelheid en aan trekkracht .
Dan is 1 op 14 vrij redelijk .
Ik had een kadett ik reed normaal en die reed ook 1 op 14 .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is normaal. Een 16-klepper is nou eenmaal iets minder zuinig dan een normale 1.4 motor, maar je krijgt er ook wel veel meer kracht voor terug!

Maak eens een boekje en schrijf daarin de kilometers en de getankte liters en leg deze in je auto. Vergelijk dit eens met het verbruik van ander Tigra rijders (even googelen op een forum, er zijn er genoeg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Ik vind het toch wel wat aan de ruime kant, want met mijn Xantia 1.8 16 v. haal ik dat verbruik ook. Natuurlijk niet als ik lekker ga planken, maar wel met een rustige rijstijl.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dat is nog een zware bak ook, met ruim 1200 kg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is precies wat ik ook haalde toen ik een 1.4 tigra 16v had... Het is niet super zuinig, maar je hebt best pit met dat autotje...