Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 1 op de 14 veel voor een Opel tigra 1.4 16v?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
873
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de auto al lang?
Gaat ie plotseling naar 1:14 of is het altijd al zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al blij dat ik de 1 op 13 haal met een Peugeot 206 1.6 XS 16V. Niet abnormaal voor een dergelijke motor, een zware rechtervoet en veel korte afstanden. Die 1 op 14 vind ik niet extreem veel, voor die generatie motoren. Voor de huidige generatie motoren inclusief Het Nieuwe Rijden zou het wel veel zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het model auto ken ik helemaal niet, maar als dat bezine is, is het best wel heel erg veel ja. Veel moderne auto's zitten meer in de buurt van de 1 op 20 en ruim daarboven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sport model van opel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je het wel over de allernieuwste eco-auto's hè Marleen. Overigens snap ik die minnen niet, van mij een plus.
Hangt van je rijstijl af natuurlijk.
Voor stadse ritjes vind ik dit normaal, voor veel 80 km wegen een beetje veel, maar niet extreem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt dat het meevalt .
Als je ziet wat je ervoor terugkrijgt aan snelheid en aan trekkracht .
Dan is 1 op 14 vrij redelijk .
Ik had een kadett ik reed normaal en die reed ook 1 op 14 .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is normaal. Een 16-klepper is nou eenmaal iets minder zuinig dan een normale 1.4 motor, maar je krijgt er ook wel veel meer kracht voor terug!

Maak eens een boekje en schrijf daarin de kilometers en de getankte liters en leg deze in je auto. Vergelijk dit eens met het verbruik van ander Tigra rijders (even googelen op een forum, er zijn er genoeg).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Ik vind het toch wel wat aan de ruime kant, want met mijn Xantia 1.8 16 v. haal ik dat verbruik ook. Natuurlijk niet als ik lekker ga planken, maar wel met een rustige rijstijl.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dat is nog een zware bak ook, met ruim 1200 kg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is precies wat ik ook haalde toen ik een 1.4 tigra 16v had... Het is niet super zuinig, maar je hebt best pit met dat autotje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding