Er komt rook/damp uit mijn uitlaat bij stationair draaien hoe kan dit?

Heeft hij ook wanneer hij warm is. Is een benzinemotor. De rook is eerder wit als waterdamp. Ik heb wel een kegel luchtfilter. Het is niet veel dus ik denk niet dat hij een gescheurde pakking heeft maar ik vraag mij wel af wat het zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
12K
Ritsuka
12 jaar geleden
misschien een rare vraag, maar is het niet gewoon van de omgevingstemperatuur? het is nu wat kouder buiten..

Het beste antwoord

Dan kunnen verschillende dingen zijn.
Wat belangrijk is om te weten of de auto lange stukken rijd, is dit nl. niet het geval dan kan er water ophopen in de uitlaat en dit verdampt langzaam als de motor/uitlaat warm wordt.
Dit kun je makkelijk checken. ga met de auto een flink stuk rijden ( ook snelweg met hoog toeren) en kijk dan of er nog steeds witte rook uit de uitlaat komt. Als het vocht in het uitlaat systeem is dan moet het na een lange rit verdwenen zijn.
Controleer je koelvloeistof niveau, als je dit met regelmaat moet bijvullen dan weet je zeker dat je ergens een lek hebt en dat de rook hiermee te maken kan hebben. in principe (als het systeem goed is) hoef je nooit koelvloeistof bij te vullen. Heb je in jou systeem water of koelvloeistof?
Een open luchtfilter heeft hier betrekkelijk weinig mee te maken, het is wel zo dat als er veel vocht in de lucht zit (koud en nat weer) er wat meer waterdamp uit jou uitlaat kan komen (het vocht wat de motor naar binnen zuigt moet er natuurlijk ook weer uit)
Kijk gelijk ook even jou olievuldop na. Als je de dop los draait en er zit aan de binnenkant een gelige drap dan het je op zeker een lekkage probleem (dat betekend dat er vocht in de olie is terecht gekomen)
Ik hoop dat je hier wat mee kan. succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey bedankt voor je antwoord. Ik rij inderdaad veel korte afstanden dus het kan inderdaad wel aan de uitlaat liggen. Mijn koelvloeistof daalt helemaal niet en ik heb geen "mayonaise" in mijn oliedop dus ik mag zeker zijn dat het geen lek is. Dus ik hou het op water in de uitlaat. Erg bedankt