Welke rijvaardigheden en techniek is nodig om een burn out (het laten verbranden an je autobanden) uit te voeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Met voorwiel aandrijving:

Trek de handrem stevig aan.
In de eerste versnelling.
Vol gas geven, en wachten dat de motor goed op toeren is.
Vervolgens de koppeling snel loslaten!

Achterwiel aandrijving:

Hetzelfde als hierboven, alleen de handrem niet gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beetje oefenen op een lege parkeerplaats met een pittige auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoop ruimte, voor remmen die je onafhankelijk kan bedienen of heel veel vermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit stilstand:
De motor vanuit stationair naar maximaal toeren brengen, koppeling snel laten opkomen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In z'n vrij vol gas geven, hoge toeren maken. In z'n 1 zetten en nog voor te wegtrekt de handrem erop gooien. Timen moet je oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat zeg ik, de timing moet je oefenen. Dan moet je je auto door en door kennen en ook een beetje lef hebben én een beetje pittige auto :-P Degene van wie ik de - cadeau kreeg is jaloers omdat het mij (en vele andere) op deze manier wél lukt? En hij/zij het niet voor elkaar krijgt???
Met de meeste standaardauto's lukt dat niet zo. Je auto zal een beetje opgepept moeten worden, verder moet je er voor zorgen dat je boven de aangedreven as zo weinig mogelijk gewicht hebt, en zo mogelijk de vooras apart remmen.Als je je een ferrari of iets dergelijks kunt veroorloven, dan lukt het ook nog wel met je standaard uitvoering. Rijvaardigheid heb je er niet veel voor nodig, want je komt nagenoeg niet van de plaats.
jc54
13 jaar geleden
Al hoewel het natuurlijk moordend voor de techniek is , heb je een kronkel in de hersenen nodig en een in dit geval auto met ballen .