Wanneer is een vervoersmiddel een 'patserbak'?

Zijn daar richtlijnen voor, of wettelijke vereisten? Ik vraag me namelijk af wanneer iets als een 'patserbak' geclassificeerd wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
10.8K

Antwoorden (6)

Het is geheel gebaseerd op je eigen mening. Zo kan de een helemaal weg zijn van een grote mercedes, en de ander vind het een patserbak.
Het is gewoon een benaming voor een grote luxe auto.

Patserbak wordt natuurlijk vooral gezegd door mensen die hem niet kunnen betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan jouw mening, ik vind een patserbak vooral een auto die helemaal opgetuned is en die voorbij scheurt met harde muziek op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bullshit ; ik kan me met gemak een patserbak veroorloven, alleen ik wil er nog niet dood in gevonden worden. En verreweg de meeste patserbakken zijn gewoon van de bank. Een grote luxe wagen vind ik ook beslist niet per definitie een patserbak ; dat is toch wel een bepaald model / type 'foute' auto. Weet er te weinig van om merken te kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk vind een grote mercedes een patserbak, terwijl er genoeg mensen zijn die het mooi vinden. Ook vind ik idd getunde auto's patserbakken. Maar ook hier vinden mensen dat wel mooi.
Eigen mening en smaak dus? Tuurlijk is de laatste zin niet in mijn mening waar, maar de mensen in een patserbak denken wel zo. Die denken dat als je kritiek geeft, jaloers bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een BMW vind ik een patserbak, evenals een (rode) Ferrari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Krekatos - en het is de berijder (en zijn/haar gedrag) die de auto tot een patserbak maakt.
Patserbakken bestaan niet, meestal worden ze zo genoemd door jaloezie, of asociaal weggedrag met een bepaald type auto... Rijdt een renault door rood, dan is de bestuurder asociaal, doet een mercedes / bmw / audi etc. dat, dan is het ineens een patser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een patserbak is meestal een term die gebruikt wordt in de volksmond voor een auto die laat zien dat iemand geld heeft. Als een boer of de manege houder een landrover heeft dan is het geen patserbak, omdat hij het ding nodig heeft voor zijn werk, maar als een yup uit Amsterdam zo'n ding heeft dan heet het wel een patserbak (ook als hij hem ook nodig heeft omdat ie en paard heeft bv.), het is dus puur subjectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"pc hoofttrekker" verwijst dan wel weer naar de agrarische oorsprong ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan zomaar dan weer wel he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje...wie of wat is pc hoofttrekker?
Er zijn wel bepaald type auto's die een patserbak worden genoemd. Een auto met veel bling bling. Open auto, rode bekleding, brede banden. Vaak worden BMW's patser auto's genoemd en sommige Mercedes. Maar een patser is vooral iemand die erin zit. Een Robert de Niro in een open auto met dikke sigaar bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Patserbak...auto's gemaakt of bijgewerkt om de bestuurder een bepaald imago te geven. Waarschijnlijk om iets anders van die persoon te camoufleren (klein geschapen...).
Soit, één ding is zeker : toen ik nog actief was in de autohandel had ik echt wel meer succes bij de vrouwen toen ik met een Porsche cabrio uitging dan wel met een Vw polo
Zegt veel over een bepaald soort (heel veel) vrouwen... Nochtans: al deze wagens waren voor mij handelswaar en dus meestal van de bank. Maar mijn vrouw scharrelde ik op in een versleten en gedeukte Citroen bestelwagen c15....
Wat zou er trouwens geworden zijn van die blonde stoot met haar plasticborsten die ik ooit mee(nam) met de Pontiac Firebird ?
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt het pas een 'patserbak' als je hem niet kunt betalen
a) doordat hij te klassiek is
b) doordat hij te duur is

én

doordat het smoel erin niet overeenkomt met de klasse die het voertuig met zich mee brengt.

Dat laatste is heel belangrijk!
Ik kijk heel graag (en vaak ook best wel een berg jaloers) naar auto's die ik prachtig vind, maar nooit zal kunnen betalen. Een Range Rover bijvoorbeeld. Of een Toyota RAV4 of zo. (Kenners weten nu dat ik op heerlijke 4WD's val)
Deze auto's kijk ik met een adorabele blik na, in de volle overtuiging dat ééns de Postcode Loterij mij in de gelegenheid brengt zo'n supermobiel zelf op mijn oprit te planten.

Maar oh wee! als er in dat prachtige ding een vent zit met een maffiasmoel! Dan is het plots niet meer mijn droomauto, dan is het een patserbak! Niks meer of minder.

We gaan naar mogelijkheid a). Hij is te klassiek.
Ik ben helemaal crazy van een Ford Mustang uit 1968.
Wat een prachtige kar is dat!
Daar! Daar rijdt er een!
Maar, wat ziet dat ding eruit! Sportvelgen? Aluminium wielen? Dat ziet niet uit, man! Smakeloos! Wat zeg ik? Patserbak!

Uiteindelijk komt het er dus op aan, hoe of dat jezelf tegen de zaken aan kijkt.
De één vindt het een patserbak, de ander adoreert het.
Ben je een patser? Dan zie nooit never ergens een patserbak. Je ziet alleen maar mooie auto's, die je zo spoedig mogelijk zelf ook wilt hebben.

Ben je een gewoon fatsoenlijk mens? Dan vliegen de patserbakken je links en rechts met een noodgang voorbij.
Want ze zijn overal.

Waarom? Omdat JIJZELF dat patserbakken vindt.