Waarom staat het jaartal van wanneer je je rijbewijs ooit hebt behaald niet op je rijbewijs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De datums van afgifte worden vanaf of omstreeks standaard door de RDW op de rijbewijzen vermeld. Aan de achterkant van de card staat bv. ≤ 12 juni 1987. Dit tekentje staat er voor: ≤ Dus: gehaald op of voor 12 juni 1987. Het rijbewijs kan een aantal jaren daarvoor al gehaald zijn. Ook na 1986/1987 zijn de eisen voor het rijexamen meermaals gewijzigd, het is dus interessant bij controle om te weten wanneer en onder welke voorwaarden het rijbewijs is gehaald. De geboortedatum en de datum wanneer het voor het laatst vernieuwd is, zijn interessant omdat via deze datums berekend wordt wanneer en voor hoelang het rijbewijs vernieuwd kan worden. Ook zijn de verlengingen en eventuele keuringen afhankelijk van de leeftijd van de houder van het rijbewijs. Door al deze gegevens op te nemen in de databank van de RDW is het mogelijk geworden dat men van of via de gemeente op tijd bericht krijgt als het rijbewijs dreigt te verlopen en eventuele noodzakelijke keuringen plaats moeten vinden.

Simpelweg omdat dit niet interessant is. Wat weet men er aan? Het enige wat interessant is, is wanneer het rijbewijs verloopt en dat staat er wel op.

Dat zal wel nieuw zijn Want op mijn rijbewijs Staat bij elke categorie op welke datum ik mijn rijbewijs gehaald heb Dus in het verleden stond het er wel degelijk op

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100