Hoe snel is de accu van een auto leeg als je de verlichting aan laat staan?

Gemiddeld ongeveer. Het was een natuurkundevraag...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
66.8K

Het beste antwoord

Dat ligt aan je accu en aan je verlichting (wattage).
Maar bij mijn Calibra (mijn vorige auto) ben ik vergeten de lampen uit te zetten (deze geeft geen signaal, bij het aan laten staan), en dat duurde 3 uur en 10 minuten.
Dit kon ik afleiden uit de analoge klok die stil stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Michiel ik heb 'n taxibedrijf gehad in A'dam , met veel auto "s . Ik heb altijd alles zelf gerepareerd .Het ligt al 'n tijdje achter me . Maar ik kwam in m'n herinnering uit op precies jouw antwoord . Je slaat de spijker op z'n kop door naar de klok te kijken . Je hebt 'n DIKKE duim verdiend met je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Dat is gerelateerd aan het wattage van de lamp(en) en het amperage van de accu! Kan erg verschillend zijn dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt natuurlijk af van de staat van de accu, maar ik denk dat je bij een normaal functionerende accu kunt uitgaan van 4 tot 6 uur, daarna zul je de motor niet meer gestart krijgen. (scheelt natuurlijk ook nog of het de binnenverlichting is, stadslicht of dimlicht, bij branden van dimlicht zal de accu eerder leeg zijn, dan bij branden van de binnenverlichting alleen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eraan wat voor accu je hebt . hoeveel Ah .'n gemiddelde accu van 60 AH is na 2-3 uur leeg . Het ligt eraan of je het groot licht ook aan hebt gelaten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn natuurkunde opgave heeft de accu 44 AH (12V en 8.33A). Uit mijn berekening kwam 11,5 minuten :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtra , dank je wel voor je uitleg . Heb weer wat geleerd. Ik had overigens mijn antwoord gegeven voor de toelichting van sjorsiek .