Hebben scooters ook een katalysator?

Zo ja, waarom ruik je dan die fijnstoffelijke uitlaatgassen dan zo goed? Zo nee waarom niet? die fijnstof is toch zeer schadelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Antwoorden (1)

Je ruikt met name de verbrande olie van de mengsmering. Ja, dat is schadelijk. Tweetaktmotoren zijn echte luchtvervuilers. Een katalysator gaat kapot van de olie in de mengsmering, dus die hebben ze niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behoort die verbrande olie ook tot de fijnstof, of stoten scooters dat toch niet uit?
paulus811
11 jaar geleden
Goed antwoord. Tweetaktscooters mogen ze van mij van de markt halen. Heb zelf een viertakt en die ruikt helemaal niet.