Als ik mijn papieren rijbewijs wissel voor een "nieuwe" wordt die dan automatisch verlengd?

Ik heb een papieren rijbewijs van 2008. Hij verloopt in 2016 pas, maar ik zou hem graag inwisselen voor een handzamere "nieuwe" plastic editie. Mijn vraag is of die nieuwe dan nog steeds tot 2016 geldt, or dat die tegelijk verlengd wordt tot 2025?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn rijbewijs is uit 2006 zie ik nu. Maakt verder niet uit voor de vraagstelling maargoed...

Weet jij het antwoord?

/2500

Jazeker, vanaf het moment dat je een nieuw rijbewijs in handen hebt is deze gewoon weer 10 jaar geldig.

Ik snap de gegeven antwoorden niet. Vernieuwen of verlengen, is volgens mij 1 pot nat. Dat men zegt dat het rijbewijs dan maar 5 jaar geldig is, klopt niet. Dat is wanneer je een beperking hebt of 75+ bent. In je profiel staat dat je 27 bent, dus dat is gewoon 10 jaar. Als je hem nu verlengt, betaal je gewoon de kosten voor een nieuw rijbewijs en deze zal geldig zijn tot 2025. Toegevoegd na 3 minuten: Ik ga er vanuit dat het om een gewoon auto of motor rijbewijs gaat. Niet vrachtwagen of bus.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ri...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100