Wanneer is het mogelijk om een abonnement op je ov-chipkaart te laden in Friesland?

Tot mijn verbazing is het nog steeds niet mogelijk om een maandkaart op de chipkaart te laden. Weet iemand wanneer dit wel mogelijk gaat worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pas wanneer de OV-Chipkaart definitief in Friesland ingevoerd wordt, en de strippenkaarten etc verdwijnen, dus dat gaat nog wel een jaartje duren als het niet langer is...

Aan de OV-Chipkaart heb je eigenlijk op dit moment alleen in de Randstad wat aan, verder in het land zijn de papieren kaartjes beter om te gebruiken voor dit moment, totdat de OV-Chipkaart definitief in het gehele land ingevoerd gaat worden.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien NS betrteft: Deze maanabonnementen kunnen nog nergens op de OV-chipkaart geladen worden (zie bron), dus ook niet in Friesland. Verder kan de OV-chipkaart in Friesland net zo gebruikt worden als elders in het land, zowel bij bussen en treinen (NS en Arriva). De strippenkaart is per 30 juni jl. afgeschaft.