Omdat ze niet op muziekles zijn geweest.

Wat verwacht jij dan? Een requim van Bach?
Het fluitje dient om aan te geven dat de trein gaat vertrekken. Hetzelfde geluid wordt geproduceerd door de scheidsrechtersfluitjes, ook dat klinkt belabberd (alhoewel... het ligt er maar aan in welke situatie het fluit je klinkt... ik heb ook momenten gehad dat dat één van de mooiste geluiden was die ik die dag gehoord had :P), maar dient ook een bepaald doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het fluitje op de foto is geen echt scheidsrechtersfluitje. Ik vroeg me eigenlijk af waarom ze zo'n duf fluitje (zoals op de foto) gebruiken. Misschien om de oren te sparen vanwege de 'decibels' die uit een scheidsrechtersfluit komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik weet dat scheidsrechtersfluitjes er nog anders uitzien.
omdat een klarinet zo onhandig groot is en er geen geld is om alle conducteurs op muziekles te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit al een x-aantal jaar centraal in de trein word geregeld. Op het moment dat de conducteur de sleutel in dat apparaat steekt om de deuren te vergrendelen klinkt er een soort van fluittoon...

Pas wanneer de laatste deur dicht is en de conducteur de sleutel om draaid om ook de laatste deur te vergrendelen kan de trein pas weg rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom krijgt Starbless duimpjes naar beneden? Ze (m/v :S) heeft gelijk! De fluit van de nieuwe treinstellen is automatisch. Die mocht echter niks kosten en klinkt daarom zo brak.

Toegevoegd op 12-05-2009 14:40:19
Reden: Omdat er een luchtstroompje door een opening wordt geblazen. Omdat het apparatuur dat dit regelt waarschijnlijk niet zo best is en/of slecht wordt onderhouden, zal dat luchtstroompje geen constante snelheid hebben waardoor de toonhoogte van het fluiten veranderlijk en zwak zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dat er niet bij stond. er staat alleen dat het fluiten voortaan automatisch gaat, dat is toch geen verklaring voor dat het niet goed klinkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Omdat dit al een x-aantal jaar centraal in de trein word geregeld. Op het moment dat de conducteur de sleutel in dat apparaat steekt om de deuren te vergrendelen klinkt er een soort van fluittoon…" Staat er toch heel erg duidelijk krullenkop!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die M is alleen goed als die van Meisje is:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je weet het tegenwoordig nooit op interwebs... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I know... Maar er zijn genoeg mogelijkheden om daar aan voorbij te gaan zonder het direct over hij/zij, of hem/haar te hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless: er staat dat er een fluittoon klinkt, maar ik zag geen reden in jouw stukje om ervan uit te gaan dat er dan iets mis is met die fluittoon, het is een mechanische ipv een echte, nou en? Naja, dat vond ik het persoonlijk niet goed onderbouwd, de toevoeging van mh75 was nodig om de redenering te begrijpen.