Hoe krijg ik mijn oude saldo op mijn nieuwe(persoonlijke) OV jaar kaart?

Binnenkort verloopt de geldigheid van mijn persoonlijke OV jaarkaart, die steeds automatisch wordt opgeladen.
De NS sturen me dan een nieuwe kaart toe.
Wordt tegelijkertijd dan ook het saldo naar de nieuwe kaart overgezet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik heb het vorige maand gedaan: ik heb de nieuwe kaart laten activeren bij het loket van het station, de vriendelijke meneer haalde gelijk het restsaldo van mijn oude kaart en stortte het op de nieuwe.
Het automatisch opladen kon hij ook activeren.
Als je trouwens nog saldo op een persoonlijke kaart hebt staan die verlopen is dan storten ze na een maand het restant naar de rekening van automatisch opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zal ik toch naar een station moeten, waar nog een loket aanwezig is. Bij ons bevindt zich buiten een stel kaartautomaten alleen de kiosk en daar zal het wel niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen reis naar een loket wilt maken dan is het voldoende om de nieuwe kaart te activeren, enige tijd na het verlopen van de geldigheid van de oude kaart wordt het restsaldo teruggestort op de rekening van het automatisch opladen.

Andere antwoorden (2)

Nee, helaas is dat vrij omslachtig. Je moet eerst via internet de nieuwe kaart activeren. En dan moet je naar een oplaadpunt (station, boekhandel of sigarenwinkel) om het saldo van de oude kaart over te zetten op de nieuwe.

Toegevoegd na 15 minuten:
Volgens de NS-folder is het zelfs nóg omslachtiger:
Ongeveer 6 weken voordat uw persoonlijke
OV-chipkaart verloopt, krijgt u een brief thuisgestuurd. Hierin staat vermeld hoe u een nieuwe kaart kunt aanvragen, en daar kunt u gelijk uw saldo bij terugvragen.
U heeft de nieuwe kaart binnen 3 weken in huis. Het saldo op uw ‘oude’ kaart wordt binnen 30 dagen na het verlopen van uw kaart op uw bankrekening overgemaakt.

Heeft u nu automatisch opladen op uw OV-chipkaart staan? Dan krijgt u dit ook op uw nieuwe kaart. U moet dan nog wel naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen te activeren. Hoe u dat doet, staat in de brief die u ontvangt als u de persoonlijke OV-chipkaart
krijgt toegestuurd.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, kan niet. Je moet je saldo opmaken (en de automatische bijstorting overzetten naar je nieuwe kaart).
En ook dat laatste kan niet in één keer: je moet de machtiging voor je oude kaart intrekken en een nieuwe machtiging voor de nieuwe kaart uitgeven.

(ze hebben er over nagedacht)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees net: Als u het saldo van uw OV-chipkaart wilt overzetten op een andere OV-chipkaart dan kan dit tot € 30 bij een balie van een OV-bedrijf.