Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik 's nachts (terug)reizen met de trein met een retourtje die ik de dag ervoor heb gekocht?

Toen ik 's nachts terugreisde met een retourkaartje die ik de dag daarop had gekocht reed de laatste trein van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam Centraal mij straal voorbij waardoor ik gedwongen was een taxi te nemen. Deze kosten wil ik graag declareren. Dit moet schriftelijk gebeuren waarbij ik bonnetje taxi moet meesturen EN een toen op dat moment geldig treinkaartje. Als de NS gaat zeuren dat ik toen geen geldig vervoersbewijs had, heb ik sowieso geen zin om het te proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie: Toen ik 's nachts terugreisde met een retourkaartje die ik de dag DAARVOOR* had gekocht .......................

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

treinkaartjes zijn tot de volgende ochtend 4.00 uur geldig. Je staat dus in je recht als je voor die tijd de trein hebt gemist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu nog je geld terug zien te krijgen, succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding