Ik heb mijn rijbewijs b,c en e, en nu zag ik vandaag dat de vanafdatum voor alle rijbewijzen hetzelfde zijn. hebben dit meer mensen?

Ik zou dus alle 3 rijbewijzen op 17-05-1985 hebben behaald. Hebben dit meer mensen? of weet iemand waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
5.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties
Ik wil even reageren op het antwoord van koosknip.
Ook bij nieuwe categorieën C1 en C1E staat bij mij dezelfde datum vermeld. Bij alle rijbewijzen inclusief de nieuwe categorieën staat:
<17-05-1985

Antwoorden (5)

Als er een < tekentje vóór 21.10.1986 staat, dan klopt dat, dan betekent het dat de rijbewijzen voor die datum behaald zijn. (< teken met onderstreepje, kleiner of gelijk aan)

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de nieuwe categorieën C1, D1, C1E, D1E en AM geldt nog een andere datum: deze rijbewijzen bestaan pas sinds 03.10.2006 - deze datum staat dus achter die categorieën als je ze op je rijbewijs hebt staan.

Toegevoegd na 26 minuten:
(Zo staat het op mijn eigen rijbewijs...)

Toegevoegd na 30 minuten:
Deze vermelding van jaar van behaald wordt pas sinds 21.10.1986 gebruikt omdat voor die tijd alleen de datum van laatste vernieuwing vermeld werd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rijbewijs uitbreiden met nieuwe categorie
Als u een rijbewijs heeft en slaagt voor een andere rijbewijscategorie, dan moet u een nieuw rijbewijs aanvragen. Het nieuwe rijbewijs met alle rijbewijscategorieën krijgt normaal gesproken een nieuwe geldigheidsduur van 10 jaar.
Bron: Rijksoverheid.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik heb b 1988 c 1997 en e 2009
10 jaar geleden
Bij mij is dat ook het geval. En af en toe stoor ik me daar ook behoorlijk aan.
Ik heb mijn B gehaald in 1963, mijn A in 1965, en mijn C in 1993.
Ze staan allemaal op 1993.
De reden is kennelijk dat ze al die oude gegevens weggegooid hebben, en te beroerd waren om de gegevens van je oude rijbewijs over te nemen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Ik reed af in 1964 en heb daarna geen verdere rijbewijzen gehaald. Mijn B (en dus ook BE) staan op 1989. Het cadeau-gekregen AM staat op 2009
Ik heb ≤ 30.10.1989 voor vier al vele jaren voordien behaalde categorieën (lichte A, zware A, B, BE) en de afgiftedatum van de laatste vernieuwing 03.11.2009 voor het daarbij meteen automatisch toegekende AM.
(Wel apart dat Nederland twee categorieën vermeldt voor motorfiets, waarbij er bij de afzonderlijke zware variant niet eens een categoriecodeletter staat, en het pictogram vrijwel onherkenbaar is door de door middel van kleine gaatjes in het plastic verwerkte pasfoto.)
Bordensteker