heb je voor het besturen van een canta een rijbewijs nodig ?

mag ik een canta besturen zonder rijbewijs?

Toegevoegd na 1 minuut:
en mag je er in rijden als je niet gehandicapt bent want ik zie dat het wel een gehandicapten voertuig is ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
10.4K

Antwoorden (2)

je mag zonder rijbewijs in n canta rijden met n klein verzekeringsplaatje je hoefd niet invalide te zijn dit geld ook voor de meeste vespa cars zonder eigen kenteken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het besturen van een Canta invalidenvoertuig is geen (AM)rijbewijs of invalidenparkeerkaart nodig. 1 januari 2009 heeft het bromfietscertificaat plaats gemaakt voor het AM rijbewijs. Voor het besturen van een bromfiets, scooter of brommobiel is het rijbewijs AM verplicht. De Canta is hét 45km gehandicaptenvoertuig van Nederland. De Canta speciaal ontwikkeld om de zelfstandige, mobiliteit en onafhankelijkheid van mindervaliden te garanderen. De Canta mag buiten de 50- en 80km wegen ook op fiets- en voetpaden en in wandelgebieden en winkelcentra rijden. De Canta mag overal geparkeerd worden, Ook op de stoep.