Wat is het snelste voertuig ter wereld?

Ik doe een weddenschap met mijn vader.
Ik denk namelijk dat je wel met het licht mee kunt reizen en mijn vader niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
7.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag wat het snelste voertuig ter wereld is, en de vraag of het ooit zou kunnen zijn twee verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat was de inzet van de weddenschap?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het licht gaat zo snel dat het wel bijna 3 keer om de aarde heen kan in 1 seconde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en dat zou een mens niet eens overleven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vader zei altijd, ik heb altijd gelijk ook als ik geen gelijk heb, ga er maar vanuit dat jouw vader er ook zo over denkt en dat je nooit een weddenschap van je vader kunt winnen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze kan je beter proberen:
http://www.youtube.com/watch?v=JM1L0erD410
http://www.youtube.com/watch?v=UXfIRHoJu-o
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In deze link wordt (onder andere) aardig uitgelegd waarom je nooit de lichteenheid kan bereiken:
http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Licht/001.html

Antwoorden (2)

Verloren. Het snelste voertuig zal nooit lichtsnelheid halen, of we moeten hele andere technieken uitvinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
lichtsnelheid in mph 670,616,629 mph
snelste "voertuig" 153,800 mph

Factor +/- 5000 verschil.

http://www.popularmechanics.com/technology/engineering/extreme-machines/worlds-top-12-fastest-vehicles#slide-9

Toegevoegd na 5 minuten:
De snelheid van het licht bereiken is zover ik het begrijp alleen haalbaar als je er oneindig veel energie in stopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De snelste auto ter wereld gaat sneller dan het geluid. De SSC (Super Sonic Car) heeft in de Nevadawoestijn in de VS 1230 km/h bereikt. Ter vergelijking: een normale lijnvlucht heeft een snelheid van ongeveer 950 km/h, de snelheid van het geluid is 1224 km/h bij een luchttemperatuur van 15 °C.

Men zou kunnen zeggen dat "reizen naar de toekomst" de normale gang van zaken is, namelijk het normaal voortschrijden van de tijd. Men doelt met deze uitdrukking echter meestal op een procedure die door de reiziger als minder lang wordt ervaren, en waarbij hij minder veroudert dan overeenkomstig de verstreken tijd in de wereld waarin hij terugkeert. Dit is inderdaad mogelijk volgens de relativiteitstheorie, mits men ook ruimtelijk reist. Dit is het verschijnsel van de tijddilatatie en de tweelingparadox: iemand die van een basis die met constante snelheid beweegt vertrekt en er weer terugkomt ervaart minder verstreken tijd dan de op de basis verstreken tijd. Dit is experimenteel bevestigd.

Van dit fenomeen merken we in het dagelijks leven echter niets, doordat het alleen meetbaar is voor objecten die zich verplaatsen met een snelheid nabij die van het licht. Op die manier kan (in theorie) een waarnemer zijn tijd 'bevriezen' en zo op een later tijdstip terugkeren. Praktisch gesproken is dit soort tijdreizen echter veraf: geen van de huidige ruimteschepen haalt immers een snelheid die vergelijkbaar is met die van het licht. Het snelste voertuig dat ooit door mensen vervaardigd is (Voyager 1) haalt een snelheid van 17,07 km/s, een fractie van de 300.000 km/s.
fremar