hoeveel kost het in totaal om een auto in te voeren vanuit Belgie?

Mijn Oma heeft een belgische BMW Z3 uit 1997. Ze heeft gezegd dat ik er altijd in mag rijden, alleen mag ik als Nederlander niet in een Belgische auto rijden in Nederland.

Nu wil ik deze laten invoeren zodat ie een Nederlands kenteken heeft.

Hoeveel gaat mij dit in totaal kosten?!

Het gaat om een BMW Z3 uit 1997, handgeschakeld en rijdt op benzine. Weegt 1295 kg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Antwoorden (3)

Invoerrechten

Invoerrechten betaalt u alleen bij invoer vanuit een niet EU Lidstaat of aanverwante Lidstaat zoals IJsland, Noorwegen, Liechtenstein.  Dit betekent dat u alleen invoerrechten betaalt bij import uit Zwitserland , de Verenigde Staten Rusland en overige landen buiten de EU. Bij auto invoer vanuit Duitsland, Belgie, Frankrijk, Italië betaalt u geen invoerrechten.

Rest BPM

Bij de aanschaf van een nieuwe auto in Nederland betaalt u een bedrag aan BPM dat afhankelijk is  van de nieuwprijs van de auto af fabriek, de CO2 uitstoot en de soort brandstof waar de auto op rijdt. Het BPM bedrag is dan ook voor elke auto anders.  Wanneer u kijkt op uw kentekenbewijs ziet u een bedrag aan BPM op het kenteken staan. Dit bedrag is in principe betaald aan de Nederlandse Staat toen de auto nieuw was.

Dan nog 100 euro voor aanvraag rdw nederlandse kenteken platen
40 euro voor kenteken.

Bel de rdw voor exacte bedragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst heb je wel een hele stoere oma. Voor de rest is het grootste kostenplaatje voor het importeren van een auto de rest Bpm. Deze kun je berekenen via autoweek (Google even autoweek Bpm berekenen). Voor de verderrest moet je nog een kleine 250 reserveren goor APK keuring tenaamstelling kentekenplaat etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mn voorgangers hebben het helemaal correct verteld, maar............
heb je je al georienteerd wat je kwijt bent aan lasten?
als je onder de 24 bent, kom je voor "snelle"auto is een hele andere categorie verzekering terecht.Dit omdat er voor de verzekeringsmaatschappij een verhoogd risico is.en die is al gauw een kleine 2400 euro op jaarbasis.
Wegenbelasting is ook niet mals, en uiteraard het brandstofverbruik is ook navenant.
Al met al een leuk kadootje, maar of het haalbaar voor je is??
want verkopen als blijkt dat je het niet kan betalen wordt een moeilijke kwestie.
In dit geval zou ik zeggen;bezint eer ge begint. :)
veel succes.