Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt Intercity Direct in bij NS Hispeed?

Ik wil graag 2 treinkaartjes van Amsterdam naar Parijs boeken, maar nu heb ik twee opties: Of ik betaal €70,- voor een retour, of €151,-. Nogal een verschil dus.
Nu staat bij die van 70 euro alleen het logo van 'Thalys' er achter, en bij die van 151 euro het logo van 'Thalys' én van 'Intercity Direct'.

Wat is Intercity Direct en waarom is dat meer dan twee keer zo duur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intercity Direct is waarschijnlijk wat exclusiever met een aantal dingen. Als je het lekker makkelijk wilt houden moet je gewoon Thalys nemen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

IC direct is een getrokken trein (wat ooit de Fyra was) tussen Breda en Amsterdam Centraal die over de HSL rijd en daardoor krijg je directe aansluitingen op Rotterdam Centraal,Schiphol en Amsterdam Centraal rijd dus ook 160 op de HSL.

Als ik jouw was zou ik dus gewoon de Thalys pakken die gaat ook over de HSL maar wel een 300km/h en vele malen luxer.
Waar stap je op?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik stap op in Amsterdam. (Eerst met de trein van Alkmaar naar Amsterdam).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem dan maar gewoon de Thalys scheelt je een hoop geld en je zit meteen goed ;)
Bordensteker
10 jaar geleden
Plus van mij.
Let echter goed op. Er _zou_ een adder onder het gras kunnen zitten die het enorme prijsverschil verklaart. Het lage tarief kan bijvoorbeeld alleen voor een ongunstig vertrek- of aankomsttijdstip gelden. Of met een overstap.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding