Waar kan ik een transactieoverzicht krijgen voor mijn anonieme OV-chipkaart?

Volgens mij kan ik alleen mijn transactieoverzicht te zien krijgen als ik het steek in een van die apparaten die bij sommige stations staan... Ik moet echter een uitgeprint bewijs hiervan hebben en vroeg mij dus af of ik hiervoor misschien terecht kon bij servicebalies.

Ik moet namelijk een bewijs hebben van mijn transacties, die ik dus met een anonieme kaart heb gemaakt... Zouden anders screenshots van gemaakte kosten (internetbankieren)/bankafschriften als voldoende bewijs dienen? Ik moet twee weken reizen, bewijzen....

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou echt niet weten hoe ik dit anders moet bewijzen...

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.easyatwork.nl/downloads/ovdeclaratie.pdf

Daar lees ik dat ik zo'n 10 reizen terug kan gaan... Nou mooi is dat... had ik wel eerder mogen weten x.x; Inchecken en uitchecken in de trein + in de bus (4 keer dus) en dan 5 dagen in de week... Ik zou dus van twee en een half dag terug kunnen checken?

Hoe kan ik de reizen die ik heb gereisd met een anonieme kaart, bewijzen? Iemand ervaring met het declareren van gemaakte kosten met een anonieme OV-chipkaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wat je schrijft in je 2e toelichting klopt precies. Het zijn 10 reizen en daarna vergeet de kaart de eerste reizen weer. Maximaal 10 reizen te bewijzen dus.

Toch is het wel zo, dat ruim voor de algehele invoering van de ov chipkaart, er op tientallen plaatsen op internet is ingegaan op de voor- en nadelen van de persoonlijke en anonieme chipkaart. Ik denk dat je mag verwachten dat iemand die zo'n kaart aanschaft dat even bekijkt, en een overweging maakt welke kaart bij hem past.

B.v. 2 of 3 keer per jaar in de bus of trein, nog lang geen 65 jaar oud (wegens korting die automatisch wordt verleend), de mogelijkheid dat anderen in de familie er ook op kunnen reizen (niet tegelijkertijd), en eventuele angst voor aantasting van privacy zijn allemaal argumenten om een anonieme kaart aan te schaffen.

Maar juist in jouw geval is een persoonlijke chipkaart veel handiger. Het transactie-overzicht op internet is er ook helemaal op ingericht. Eén druk op de knop, na het invoeren van gewenste periode (tot 18 maanden terug!) print een schitterende en overzichtelijke declaratie in het door jouw gewenste formaat (PDF, CSV ect.)

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk zo'n persoonlijke kaart aanschaffen, en proberen de reiskosten tot nu toe, zonder bewijs terug te krijgen. Als je 5 keer per week van bus/trein gebruik maakt, dan valt toch wel aannemelijk te maken dat je dat iedere dag doet? Het zou wel heel toevallig zijn als je nèt voor die 10 reizen die je wel kunt bewijzen, steeds op de fiets bent gegaan :-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg zoujuist mijn nieuwe studentenov-chipkaart in de bus... Nu maar hopen dat de gemaakte kosten vallen te declareren x.x;