Als een stadsbus op aardgas rijd,kan er dan airco ingeboiwd worden??

In nijmegen rijden de meeste bussen op aardgas en geen enkele heeft airco.dacht dat komt misschien omdat ze op aardgas rijden.....?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De werking van een airco heeft niks met het soort brandstof te maken. Waarschijnlijk is dit gewoon om de bus zuiniger (goedkoper) te maken. Lees bron eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Petjenijmegen;

Nee hoor, dat heeft met de brandstof van de motor op zich niets te maken, want de pomp van de airco wordt meestal elektrisch of via een snaar aangedreven, niet op eigen brandstof. Het zal wel gewoon zuinigheid zijn geweest dat er geen airco in die bussen zit; het scheelt immers kosten en verbruik.