Is het echt mogelijk om je auto met een afstandsbediening te besturen?

Ik heb het hier over een personenauto. Je ziet het in james bond films bijvoorbeeld. Maar is dit in het echt ook mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Tuurlijk. De mythbusters doen dit all the time. Een simpele servo motor kan enerzijds stuur, gas en rem bedienen en laat zich anderzijds prima met een standaard radiografische controller bedienen. Daar is je afstandbestuurbare auto.
Het probleem is het inschatten van de juiste plek op de weg en het overige verkeer. Dus op een open terrein gaat dit goed. In de stad wordt het lastiger.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de boyz van top gear doen het natuurlijk even ietsje beter:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zeker mogelijk, McLaren heeft zelfs een bestuurbare F1 auto. Echter zal de auto wel een (semi)automaat moeten zijn. Bij een auto met hand geschakelde versnellingsbak wordt het een stuk lastiger (maar niet onmogelijk)