Hoe werkt de 5 dagen(120 uur) bij het GVB Amsterdam?

Ik ga beginnen met een nieuwe baan, waarbij ik 5 dagen per week een klein stukje met de metro moet. Nu was ik aan het opzoeken of ik daar dan een trajectkaart voor kan halen zodat ik financieel goedkoper uit ben. Op de site van het GVB zag ik staan; GVB 5 dagen (120 uur) voor 25€ maar hoe werkt dit? Ik kan verder nergens informatie vinden over de voorwaarden, en hoe dat verder allemaal zit. Weet misschien een van jullie wat dit inhoudt? Of zit ik misschien helemaal verkeerd te kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"De dagkaart is bijvoorbeeld vanaf de eerste check in 24 uur lang geldig" dus met jouw 120 uren kaartje begint dat precies hetzelfde, de geldigheid duurt alleen iets langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je alleen een klein stukje met de metro moet is deze (voor toeristen bestemde kaart) te duur. Gewoon een ov chipkaart aanschaffen is de voordeligste optie. Of dat kleine stukje moet van Station Sloterdijk naar Gaasperplas zijn?

Een 2 sterren abonnement is zelfs goedkoper. Zonenummer van Amsterdam Centrum is 5700. Maar voor een echt kort stukje heb je waarschijnlijk genoeg aan 1 ster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil vanuit Diemen-Zuid naar de halte Van Der Madeweg, maar vind het lastig iets goeds te vinden waarmee ik het voordeligste uit ben. Heb je misschien nog advies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je het goedkoopste uit met enkeltjes.dit is een zo'n kort stukje. wel de ov chipkaart gebruiken. kosten zijn €1.16 per enkele reis. Als je met de trein naar Diemen zuid gaat ? kan je misschien beter overwegen om op Duivendrecht te reizen en dan te lopen ( PS. IK werk zelf op de v.d Madeweg)