Zou ruitensproeierantivries een goed alternatief middel kunnen zijn om ramen streeploos te lappen?

Op het werk heb ik vandaag mijn firmawagen binnenste buiten gereinigd. Er was niks aanwezig om de autoruiten van binnen schoon te maken, behalve water en een zeemvel. Nu zag ik een fles met onverdunde ruitensproeierantivries staan en heb daar een scheut van in het water gedaan. De ramen waren wel streeploos maar toch vraag ik mij af of dit een goed alternatief was en of ik geen handschoenen had moeten dragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
3.6K

Het beste antwoord

Dit zou prima kunnen. In ruitensproeiervloeistof zit relatief veel alcohol. Dus zou ik om te kosten voor het ramen zemen te drukken liever voor spiritus kiezen. Het lappen met een zeem geeft strepen. Beter kun je in dit geval een trekker gebruiken om je ramen streeploos schoon te krijgen. Het gebruik van handschoenen is geen overbodige luxe omdat alcohol je handen ontvet waardoor irritatie kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Schijnbaar was het een goed alternatief..En als je handen er nog aan zitten kon het geen kwaad;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het niet drinken dan kan het verder geen kwaad .
heb je je ruiten wel eens schoongemaakt met een prop oude kranten?
geen water alleen oude kranten tot een prop kreuken en gewoon beginnen met je ramen schoonmaken .
schoner en zonder strepen gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als thuiszorgmedewerkster bij een client met 14 meter balkon en ramen , geruik ik denk ik liever ruitensproeiervloeistof dan oude kranten ;-)
Moet wel in 3 uur klaar zijn met het hele huis.
Ja dat kan heel goed en het is niet slecht of gevaarlijk voor je handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan geen kwaad maar als je een wondje heb zal dat wel vervelend worden/aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed ..........ik gebruik dat al jaren alleen wel met handschoenen aan ,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wittig opdrogen.
Maar als het even kan lauw water met een drupje vaatwasmiddel.