Mag je een flesje parfum opsturen naar een vriendin in Turkije?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je "mag je" ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ivm dat het misschien niet bij de douane erdoor komt..

Antwoorden (2)

Volgens de onderstaande bron kan je 5 flesjes parfum (max. 120 cc per stuk) duty free Turkije worden binnengebracht...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de website van Post NL vind ik de volgende informatie:

'Douanedocument voor buiten de Europese Unie
Voor Pakket buitenland binnen de Europese Unie zijn geen speciale verzenddocumenten nodig. Wegen, juist frankeren, Prioritysticker plakken en uw pakket is klaar voor verzending. Alleen voor landen buiten de Europese Unie is een douaneverklaring CN22 nodig.'

Even verder gezocht wat een douaneverklaring inhoudt:
'U wilt een jarige vriendin in de Verenigde Staten verrassen met een cadeautje. Of u wilt vrienden in Zwitserland voor hun huwelijk een pakje sturen.

Dan heeft u bij het versturen een eenvoudige douaneverklaring CN22 nodig. Dit document is vereist als u goederen wilt versturen naar een land buiten de Europese Unie. Voor goederen die meer dan € 425,- waard zijn, heeft u een uitgebreidere douaneverklaring CN23 nodig.'

Dus het antwoord op je vraag: ja, het mag. Mits je de douane verklaring (zie bron 2) invult een mee stuurt.