Als CE chauffeur door werkgever in C5 loonschaal geplaatst is dit aan te vechten?

Ik werk voor een uitzendbureau op payroll basis en opdrachtgever wil niet meer betalen als C5 ivm veel uren maken is dit terecht als je naarmaal in loonschaal D5 zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja, CE zegt niks over je indeling in de loonschaal.
De loonschaal is gebaseerd op het soort werk en waar je het doet.
Het is een bekend misverstand dat men met CE denkt recht op de D schaal te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, als je normaal ingeschaald bent in D5 kunnen ze je niet zondermeer terugplaatsen.
Het is niet zo dat een werkgever ( het uzb, niet het transportbedrijf die jou inleent ) jou te pas en te onpas gelang de werkdruk jou in een lagere schaal kan terugzetten.
Voor dit soort misstanden zijn er cao's in het leven geroepen.

Mijn advies, vecht dit niet alleen aan, maar doe dit via een vakbond (kaderlid).
Chauffeurs worden al genoeg bestolen.

btw, geachte collega, jouw nickname "sjouwfeurtje" is een beetje degenererend.
Immers een goed chauffeur is een vakman.

succes en sterkte