ik wil mijn auto verkopen. hoe werkt dat en welke stappen moet ik nemen?

auto is uit 2000, daihatsu cuore met 81000 op km.
kleur zwart, prima onderhouden, zuinig

Toegevoegd na 1 dag:
de prijs vaststellen is geen probleem maar ik bedoel meer de dingen die je moet regelen: overschrijven van kentekenbewijs hoe/wie/waar?, opzeggen van autoverzekering? kun je motorrijtuigenbelasting terug vragen? en zijn er nog andere regeldingen?
dieuwke

Weet jij het antwoord?

/2500

Via de ANWB site kun je kijken (op basis van het kenteken) wat de waarde van de auto is. Probleem is dat je particulier veel minder kan vragen. Toegevoegd na 1 minuut: Ook kun je vergelijkbare auto's op internet zoeken, om zo de waarde vast te stellen. Daarna kun je ze op internet plaatsen denk aan marktplaats of speurders. Ook kun je kijken om hem in te ruilen bij een garage mogelijk kun je een leuke inruildeal regelen

Bronnen:
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/au...

Gewoon marktplaats.nl wijst van zelf. Achterhaald ook de meeste gegevens zelf

1. Adverteer 2. Vind een potentiele koper 3. Laat de koper de auto zien en eventueel proefrijden (ga mee). Wees eerlijk over gebreken. Laat rekeningen van reparaties zien. 4. Wordt het eens over de prijs en de voorwaarden (event. nieuwe apk, poetsen, etc). 5. Ga samen met de koper naar het postkantoor om het kenteken over te schrijven. Neem je kentekenpaieren allemaal mee (drie delen). Regel het liefst ook ter plekke de betaling. Koper pint geld en verkoper stort het meteen op zijn eigen rekening. Je kunt ook de koper alleen sturen, maar even meegaan is misschien makkelijker en veiliger. 6. Zorg dat je het vrijwaringsbewijs krijgt en vooral ook bewaart. 7. Laat nog even aan je verzekering weten dat de auto is verkocht. Dan krijg je teveel betaalde premie terug. Teveel betaalde wegenbelasting krijg je automatisch terug. Dat is zo het stappenplan. Voor verdere tips over hoe te onderhandelen, checken of de koper betrouwbaar is, enz. zie o.a. de website van de anwb. Toegevoegd na 3 minuten: Tussen 5 en 6: heb je je geld en heb je het vrijwaringsbewijs, dan kun je de auto meegeven. Niet eerder. Ik heb wel eens gehoord dat iemand de koper met de auto en de papieren naar het postkantoor stuurde om daar de overschrijving te doen en het geld te pinnen. De verkoper bleef vervolgens heel lang thuis wachten...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100