Flitst een (oude) flitspaal vanzelf als je door oranje/rood rijdt (ookal is dat op een slakkengangetje?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (6)

al duw je de auto door oranje /rood, je gaat over de strepen die in de weg zijn gelegd, dus flitst de flitspaal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zitten detectie lussen in het wegdek. Die activeren de (oude) roodlicht camera's als je er overheen gaat. Ze werken wel op metaal detectie....dus een volledig kunststof voertuig zo vzv ik weet niet geflitst worden.

Er worden 2 foto's genomen. Om te zien of je werkelijk door rood rijdt of dat je net iets voorbij de stopstreep tot stilstand bent gekomen en daar blijft staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat een roodlicht camera is en nog in werking JA.
tegenwoordig zijn het veelal combinatie snelheid/roodlicht dus die flitst ook als je te hard door groen rijd.
bij oranje flitsen ze trouwens niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn ook afgesteld op roodlicht als je bv autopech hebt en je wilt je auto naar de berm duwen flitst het gewoon tenzij je je kenteken afdekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flitspaal kan flitsen bij te hoge snelheid door groen, oranje en rood licht.
En hij flitst normaal bij het door rood licht rijden.
Dus niet met groen en oranje licht indien u de juiste snelheid rijdt.
Al of niet met behulp van detectielussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de flitser aanstaat zal hij flitsen bij het rode licht. oranje wordt niet meegenomen.
Op de foto's zijn de tijden te zien dat een verkeerslicht op rood staat.
Op een aantal plaatsen is het mogelijk om met een slakkengang door rood te rijden zonder dat de beruchte flits volgt.
Dit heeft met instellingen te maken net als dat er inderdaad steeds meer palen zijn die rood licht en snelheid vastleggen, dus wel bij groen rijden maar te hard is ook een foto.