Wat kan ik doen tegen bumperklevers?

Ik hou van doorrijden.. dat betekent bij mij snel(ler) rijden waar veilig(!!!) en "sociaal rijden" waar niet per definitie veilig(!!!).
Maar dan heb je van die aso's die als ik 140km/h rijd op de snelweg toch nog gaan kleven op mijn bumper. Laatst zelfs een volbeladen bouw-busje!

Als ik nu 119km/h rij oké, maar nu.. Ik ben dan is staat om vol op mijn rem te trappen, maar dat maakt het voor mijzelf ook onveilig..

Wat is een goede en effectieve manier om ze van die bumper af te krijgen?

Het liefst bouw ik mijn sproeier van de achterruit zo dat hij recht naar achteren spuit :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke avatar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje.. moet ik in google zoeken op "visje"..

Het beste antwoord

Een effectieve maar niet zo nette manier om hem/haar afstand te laten houden is om gewoon een stukje naar links richting de vangrail over de witte streep te gaan, daar liggen veel steentjes en afval, die dan bij de klever op het voorraam en voorkant vliegen, werkt geweldig.Moet je opletten hoe snel ze weer afstand nemen. En daar waar mogelijk gewoon weer op de rechter baan gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Het enige wat je daar aan kunt doen is een beetje doorrijden!
Wie gaat er nu met 140 km per uur zitten plakken op de linkerbaan;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ;D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Je zou een baantje op kunnen schuiven naar rechts bijvoorbeeld.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-
Nee, dat is onzin daar is niet altijd plek voor. Zeker als je die snelheid hebt niet.
Anders had ik dat wel gedaan met het oog op veiligheid.
paulus811
14 jaar geleden
Wat me opvalt is dat je veiligheid kennelijk hoog in het vaandel hebt, maar wel 140 rijdt en manieren bedenkt om anderen dwars te zitten die er voorbij willen. Waarom zou je iets willen ondernemen? Ik rij ook wel eens 140 en heb er dan ook wel eens een op mn bumper maar dat is meer het probleem van de ander dan van mij. Reageer er gewoon helemaal niet op. Je wordt anders kwaad op iemand die je helemaal niet kent en dat is volkomen zinloos en verpest alleen je eigen humeur maar.
niet zo plakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Gewoon naar de rechter baan gaan als je links zit en de ruimte geven. Bumperkleven is zeer irritant maar de politie is ervoor om er tegen op te treden, hoe irritant het ook soms is.
Eigen rechter spelen of iets doen wat voor de klever irritant is lokt meestal alleen maar uit tot problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie reactie bij paulus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan valt alleen mijn eerste zin af. Die verander ik dan in: geen aandacht aan schenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je denken, maar ik wil de ruimte hebben om een noodstop te kunnen maken. Dat is ten diepste mijn probleem. Dat zo'n big loopt te flippen boeit me vrij weinig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een noodstop kun je altijd maken maar je schrijft zelf dat je van doorrijden houd dus neem ik aan dat je ook begrijpt dat je iets gas bij kunt geven en dan naar rechts gaan.
Ik heb het idee dat je een erg onervaren chauffeur bent want anders begrijp je volgens mij wel dat je in Nederland niet altijd ruimte kunt hebben. Het is geven en nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben idd privéchauffeur :)
Rij slechts 70.000 - 80.000 km/jr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan begrijp je vast mijn antwoord.
Vaak kun je niet opschuiven en ben je gewoon netjes afstand aan het houden. Ik zet dan altijd even mijn achterruitenwisser aan om de klever er af te vegen. Ook zwaai ik vaak vriendelijk of vraag ik mijn kinderen zich even om te draaien en vriendelijk te zwaaien. Niet dat het helpt, maar het voelt wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dan zo kleven zou ik zeker meer afstand houden. Goede tip! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1+ Maar, waar haal ik zo snel kinderen vandaan :)
Niet vol op de rem trappen maar het rempedaal heel zachtjes aantikken, je remlichten gaan dan ook aan maar je remt bijna niet af.

Ik heb het zelfs een keer gehad bij ongeveer 150, er reed een busje op nog geen meter van mijn achterbumper. Gewoon doorrijden en naar rechts, het scheelt je een hoop frustratie. Ik kan er zelf erg opgefokt over raken en dan ga ik liever gewoon aan de kant dan dat ik mijzelf en het verkeer om mij heen in gevaar breng.

Dat sproeier idee is echt goed, ga ik zeker proberen, en dan vullen met verf...

Kies voor jezelf en de verkeersveiligheid van de normale medeweggebruikers en doe geen domme dingen, als jij hem een brake-test geeft, kan je (gedeeltelijk) aansprakelijk worden gesteld voor de schade. Je veroorzaakt immers een gevaarlijke situatie.

Het beste is om gewoon je eigen snelheid te houden, duw desnoods je achteruitkijkspiegel weg zodat je hem niet ziet en ga wanneer het kan naar rechts, dan is hij niet meer jouw probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ik rijd vaak 110 km/h lekker relaxed en als ik dan even een vrachtwagen moet inhalen dan doe ik dat gewoon de mensen achter je hebben maar geduld. je moet gewoon voor je kijken wat achter je gebeurt boeiend ze wachten maar even de weg is van iedereen en daarna schuif je gewoon een baantje op naar rechts na de inhaal actie! en dan kunnen de mensen die harder en sneller willen rijden er langs.
En wil je ze dan toch nog pesten dan doe je gewoon wat langer over de overgang van links naar rechts :D

Maar je kan je het beste je er niet aan irriteren je kan er toch weinig aan doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling op beemertje , als je dat nou hebt op een 50 weg of vlak bij een verkeerslicht moet je je gas los laten en indien je een schakel auto hebt , je handrem ietsjes aan trekken dan kom je ineens heel dichtbij zonder dat die vent het door heeft haha , maar goed alsnog gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit remmen, dan geeft alleen maar ongelukken en lokt geweld uit.
Als er een goede ruimte is zou ik naar rechts opschuiven, uiteindelijk rijdt dat rustiger voor jezelf.
Mocht er geen echte ruimte zijn om snel en netjes naar rechts te gaan dan zou je zoveel mogelijk links in je strook kunnen rijden. Hiermee voorkom je dan je evt gek wordt van knipperende lampjes. Vaak licht daar ook nog wat meer vuil wat gaat opspatten en de klever doet besluiten afstand te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken of je harder kunt dan je achtervolger!!

Ik haat bumperklevers! Had er vanmorgen nog één voor me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen de bebouwde kom ga ik met bumperklevers expres heel langzaam rijden. Haat ze namelijk. Op de snelweg blijf ik relax. Als ik iemand moet inhalen doe ik dat,dan moet degene achter mij maar geduld hebben. Hij rijd te hard, ik niet. Het zijn gewoon irritante mensen die een beetje geduld moeten leren krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het aparte van je stelling is dat jij mensen asociaal vindt maar jij blijkbaar de grens stelt waar dat is.
140 is ook asociaal.
jouw kader is dus blijkbaar de juiste.

En inhalen dient vlot en snel te gebeuren.
Hoe vaak zie je niet dat men tussen twee op minimaal 500 meter rijdende vrachtauto's links blijft rijden omdat men die ook wil inhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon naar rechts gaan en die mensen voorbij laten gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nr. 1: Rustig en beheerst blijven.
Nr. 2: Héél belangrijk: zelf _extra veel_ afstand houden (in het geval er ook auto's voor jouw zitten), als er een plakker achter jouw zit.

Nr. 3: Verder natuurlijk gewoon de eerste gelegenheid naar rechts. Als 't echt een gevaarlijke klever is: accepteer dat je als je naar rechts moet je dan wat langzamer zult moeten rijden (om daar in een redelijk gat te passen). Ga niet koppig aan die 140 willen blijven volhouden.
Indien je 't nummerbord kunt noteren (preferable door je passagier, als je die hebt): doen, en doorgeven aan de politie. Wel eerlijk erbij vertellen dat je zelf ook 140 op de teller had staan (en anders niet piepen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bijna altijd wel een camera in de auto liggen. Als ik zo'n aso achter me heb dan zwaai ik een keer met dat ding en richt het naar achter. Je moest eens zien hoe snel ze afstand nemen. Mensen houden er niet van als je ze opneemt.

(meestal rijdt ik veel te hard dus bij vrij baan ben ik ze toch zo kwijt, maar kleven doe ik niet)