Hoe kom ik aan de verf voor mijn auto?

Halfords heeft alleen de algemene kleuren.

Of moet ik een potje laten mengen bij de verfboer. Als ik zelf de kleur bepaal via een kleurenwaaier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

Hallo Gdanonym,
Het beste kun je even naar het plaatselijke autoschadebedrijf gaan.
Hun zoeken voor jou het kleurnummer op en kunnen een lakstiftje maken met de exacte kleur (dit kost ong €7,50)

Ook kunnen sommige autoschadebedrijven spuitbussen maken indien gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou bij de dealer van jouw merk kunnen kijken of zij die kleur kunnen bestellen.
Elke auto heeft weer net een andere nuance qua kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede verfspecialist kan verf mengen in alle kleuren. Als het goed is staat ergens op jouw auto een kleurcode. Met die code kan de verf worden nagemaakt.

Naar wens kan de verf worden geleverd in een potje (direct klaar) of in een spuitbus (vaak een paar dagen wachten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even naar de dealer gaan.
elke auto heeft een kleurnummer.
even naar de dealer gaan als je het niet kan vinden.
je kan dan een lakstift bestellen, of naar een autospuiterij gaan, die maakt dan een beetje voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf altijd naar een autospuitbedrijf gegaan en daar laten mengen. Altijd goede kleur, resultaat en vooral duurzaamheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ergens in je autokoffer nog niet een stift liggen van je auto? Ik kreeg hem erbij toen ik de auto kocht, maar was dat allang vergeten. Totdat ik hem bij het schoonmaken weer tegenkwam.

Anders even de dealer mailen. Die hebben vaak nog wel kleurstiften van de kleuren van hun auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De desbetreffende autodealer heeft de kleuren. Echter je zal altijd kleurverschil krijgen. vraag om een klein flesje om uit te proberen, soms doen ze dat. Dit kun je aan de binnenkant van een deur op een onopvallende plek eventueel uitproberen. In sommige gevallen is namelijk het kleurverschil echt dag en nacht. succes...

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de verfboer autolak heeft? maar hoe kun je hem dan de juiste kleur lkaten zien? Als je bijv een Audi hebt en je gaat naar de audi dealer, dan heeft die de nummers die erbij horen... verf van de verfboer lijkt me toch heel anders... Naar mijn weten verkopen die geen autolak, maar ja, zou er zomaar een kunnen zijn die het wel had... moet je dan in je kofferbak bij reservewiel wat lak van de auto afschrapen misschein om hem de juizste kleur te laten zien... Zou zonde zijn...

Toegevoegd na 2 minuten:
dat van juul lijkt me wel een goed antwoord

Toegevoegd na 5 minuten:
hier is er een bij jou in de buurt, zou zeggen bel eens:)
De Spuiter
www.despuiter.nl
Van IJsendijkstraat 397a
1442 LB Purmerend
Telefoon 0299-316824
Mobiel 0655775549