Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk een boek verzenden, dat niet door de brievenbus past?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Het beste antwoord

Met DHLfor You.
Waar een aangetekend pakket bij TNT bijna 7 euro kost, kost dat met DHL 5 euro of als het een vrij dik boek is, 5,50 Je moet het wel naar een afleverpunt in je buurt brengen, maar het wordt bij de ontvanger thuis bezorgd.

Gewoon online alle gegevens invoeren, pakketzegel uitprinten en wegbrengen.

(Was een jaar geleden trouwens nog 4,50, maar die prijzen zijn blijkbaar ook snel gestegen Is echter altijd nog goedkoper adn met PTT, en ik heb er prima ervaringen mee. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is wel: waar moet je het brengen, als dat een eindje rijden is ben je dat voordeel zo weer kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat moet je zoeken op de website. Maar meestal wel vrij centraal, dus als je de deur uit gaat kom je vaak wel ergens langs. Zo deden wij het wel altijd. Nu niet meer ; binnen duistland kost een pakje van dat formaat versturen stándaard niet meer dan 4, 41/2 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het valt inderdaad mee, er zijn veel servicepoints: http://www.selektvracht.nl/?spl=y

Andere antwoorden (2)

De goedkoopste manier is het opsturen van het pakket en de ontvanger de verzendkosten te laten betalen.
Wat daarnaast de beste optie is, langs een postkantoor gaan, bij (jumbo, bruna, etc) Deze kunnen je de goedkoopste en beste manier aanwijzen en uitleggen waarom, tevens wordt je pakket daar meteen op de post gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het boek opengeslagen versturen. (afhankelijk van de dikte, maar bij de meeste boeken lukt dit wel.