vraag ivm mercedes ml er staat knopje' LOW RANGE 'wat betekend dat

dat knopje staat low range het is een ml 270cdi maar als ik dat aanklik doet hij eigelijk niks dat ik merk wie kan me zeggen waarvoor het dient en wat de betekenis is en eventueel als je dat aanzet moet er dan lichtje branden ofzo of niet want indien lichtje is dat teken dat het stuk is waarschijnlijk bij mij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
8.3K

Het beste antwoord

Low range is er om in zwaarder terrein meer en een beter verdeling van de trekkracht te krijgen op lagere snelheid. Sommige modellen van mercedes kunnen dit rijdend inschakelen, andere weer niet.
Feit is dat je je zeker aan de door de fabrikant opggegeven snelheden mooet houden omdat je anders de overbrenging fors kan beschadigen.
Ik zou zeker even bij mercedes informeren ( of op 4x4 forum) hoe de werking van eea op jouw auto in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (2)

Wat het knopje eigenlijk moet doen, is het overzetten van je versnellingsbak naar een hogere ratio, zodat je op ruw terrein kunt rijden. Als je niets merkt, dan is de zaak defect.
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij kan je dit knopje alleen gebruiken als je de auto helemaal stil hebt staan, in neutraal en met de handrem erop. De motor stationair laten draaien en verder geen pedalen indrukken. Dan kun je op Low Range drukken en verandert je versnellingsbak. Je rijdt dan langzamer, met meer kracht. Terugzetten gaat net zo. Waarom zo moeilijk? Als de geen voorzorgen neemt maak je de versnellingsbak stuk.