Is dit de versnellingsbak?

Ik heb een Fiat Punto 1.2 ELX 16V Speedgear uit 2001 (Automaat). Nu begon gisteren in één het waarschuwingslampje van de versnellingsbak te knipperen. Ik kwam er pas achter dat dit het lampje voor de versnellingsbak was na lang zoeken.

Als je nu op Google zoekt met de term 'lampje versnellingsbak fiat punto speedgear 2001' zie je alleen maar discussies/topics/threads over het feit dat dit niet de versnellingsbak is die waarschijnlijk aan gort is maar zou het hier gaan om vocht/vuil in het de verbinding van het achterlicht.

De auto rijdt soepel, schakelt goed op en maakt geen rare geluiden tijdens het rijden of schakelen. Hoe kom ik er achter dat dit niet (of wel) de versnellingsbak is door dingen zelf waar te nemen. Wat is bijvoorbeeld veel voorkomend bij een kapotte bak? Maakt hij dat rare geluiden, verliest de auto vermogen etc?

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Kan zijn dat er te weinig olie inzit of iets anders zo snel mogenlijk uit laten lezen bij n garage voor je met hele hoge onkosten zit