Kan een garage houder een dubbel bedrag aanrekenen door een eigen fout?

Toen mijn oma problemen kreeg met het starten van haar auto is ze naar een garage gegaan en heeft een rekening ontvangen. Nu merkten we dat de auto nog niet gemaakt was, mag de garage houder dan nog eens aanrekenen? Of valt dat niet onder zijn verantwoording?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Kijk eens of de garage bij een branchevereniging is aangesloten zoals de Bovag. Als dat zo is kan je bij de vereniging een klacht indienen of info opvragen hoe verder te handellen. Er bestaat een mogelijkheid dat de auto is hersteld maar dat een ander onderdeel de geest heeft gegeven, van belang is dus dat je eerst heel duidelijk krijgt wat er tijdens de eerste beurt voor diagnose is gesteld en wat er is vervangen. Ga eerst in overleg met de garagehouder om samen tot een oplossing te komen en vraag anders of hij de reparatie op papier wil zetten. Als je dat hebt kan je naar een ander (brancheaangesloten) bedrijf voor een second opinion.
Als het probleem niet is opgelost na de eerste reparatie is het natuurlijk onlogisch daar een tweede rekening voor te vragen, in de praktijk zie je dan vaak een coulanceregeling vb jij de onderdelen, garage de uurprijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij kan het in rekening brengen maar mag het m.i. niet. Tenslotte moet hij garantie geven op de deugdelijkheid van de verrichtingen.
Je moet dan wel in verweer gaan en voor je rechten opkomen. Iedereen kan fouten maken, ook bij de facturering, en je moet tegenwoordig meer voor jezelf opkomen, helaas.