Kun je als je geen antivries ruitensproeier meer hebt en niet kunt gaan halen wat zout kunnen oplossen in warm water en dat erbij gooien?

geen verdere uitleg nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan slaat je voorruit wit uit.
Net als met pekel wat opspat van diegene
die voor je rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar kan het kwaad voor je sproeisysteem en gaat dat wit er niet meer af?
Het is maar voor tot de maandag.

Antwoorden (5)

hoi werk...
nee dat tast de rubbers aan ..
dan kan je beter wat spiritus met alcohol vermengen en dat gebruiken...

fijne kerst..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neee! Das een heel slecht idee:
Zout oplossen in warm water gaat weer uit oplossing als het water afkoelt. (bezinksel in je tank) Er zal sowieso zoutafzetting komen in het sproeisysteem waardoor het verstopt raakt. Zout water bevriest net zo hard bij een temperatuur onder de min tien. Je krijgt zout op je voorruit dat je er nu net af wil sproeien. Het corrodeert de leidingen en pomp van je sproeisysteem.
Dan kan je beter niet sproeien. Als je een creatieve oplosing zoekt denk dan in de richting van een fles glassex die je aanlengt met een fles water. En dat in je tankje gooien.

Toegevoegd na 43 minuten:
Heb het even opgezocht voor wat de zout water oplossing betreft. Bevriezing is je grootste probleem. De andere zaken vallen wel mee als je het snel weer vervangt.

Een verzadigde zoutoplossing bevriest bij -20 en bevat bij 0 graden celsius ongeveer 350 gram zout. Bij min 10 zal dat minder zijn dus wil je veilig tussen geen neerslaand zout en geen bevroren leidingen in zitten dan zou ik rond de 300 gram zout per liter water oplossen en dat gebruiken. In theorie kan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voorgestelde oplossing doet denken aan urine. Een beetje afwasmiddel (voor de reiniging) en spiritus (voor het antivries effect), met water verdund, lijkt me stukken beter.
Ook Glasex lijkt me bruikbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege het niet helemaal snappen:
Water met zout (zie vraag) komt globaal overeen met urine. Warme, verse urine heeft een dubbel effect, maar ik denk dat niet iedereen in staat is om het zo hoog en langdurig op eigen kracht op de ruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Bijna elke bemande pomp heeft ruitensproeier/antivries dus misschien kun je het daar halen? Verder kun je ook spiritus erin gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nog nuchter.....wijn gaat zo open.
Water bevriest binnen no time, dus dat gaat niet. zelfs als je daarna er bovenop anti vries op gooit, vermengt zich dat met het ijs. Dus dat werkt niet, heb ik vorig jaar ook gehad.
Gewoon even naar een tankstation, daar hebben ze nog wel een flesje.