Hoe kom je in contact met verzekeringen en belastingdienst om van hun schade voertuigen te kopen?

Ik vroeg me af hoe je in contact komt met belastingdienst voor schade autos en met verzekeraars om totall loss verklaarde autos in te kopen van hun volgens mij is dat moglijk?? Kan iemand mij helpen

4 jaar geleden
in: Auto's
4.3K
Edraket
4 jaar geleden
Op het woonwagenkamp in Maastricht zijn een tiental bedrijven die schade auto's verkopen. Voornamelijk afkomstig uit Duitsland denk ik.
Polen en Roemenen kopen daar schadeauto's om in hun land op te knappen
.
https://www.google.nl/maps/place/De+Karosseer,+Maastricht/@50.8197311,5.7102217,2258m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x47c0e9625ffd1ac7:0x5f028d1da1e6ef66!8m2!3d50.8179723!4d5.7188502

Antwoorden (2)

In beslag genomen voertuigen van de belastingdienst worden te koop aangeboden bij : Domeinen Roerende Zaken. Dit gebeurt elke eerste maandag van de maand te Soesterberg.
Zie onderstaande link, verkoopkalender.
Verzekeringen moet je per verzekering apart benaderen.
Toegevoegd op 10 maart 2020 15:13: tekst
jc54
4 jaar geleden
Je kunt gewoon de verzekeringsmaatschappij bellen. Deze zal je vertellen dat ze geen sloopauto’s in bezit hebben.
Want de bezitter van de total loss verklaarde auto blijft eigenaar. De eigenaar moet afstand doen van de auto door deze voor de restwaarde aan een sloperij te verkopen.
Je kunt dus bij een sloperij sloopauto’s kopen, bijvoorbeeld hier:
http://www.autodemontagefranken.nl/?page_id=39
SimonV