Hoeveel kost een apk - keuring (specifiek: renault twingo bouwjaar '95)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (5)

tussen de 35-40€ bij een onafhankelijk keuringsstation
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh, dan heb je wel een dure hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij ligt dat ook aan diesel gas of benzine?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine74: dat lijkt duur, maar is het in de meeste gevallen niet, zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super!! Bedankt jongens.
De gemiddelde autokeuring ligt rond de 25 euro .
Maar je hebt geregeld acties en die beginnen bij 19 euro .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn geen vaste bedragen voor te geven. In de wet is ook geen minimum en maximumbedrag vastgesteld. Garagebedrijven bieden deze keuring vaak gratis aan in combinatie met een grote beurt. Voor een losse keuring verschillen de prijzen ook sterk. De prijzen variëren ongeveer tussen de €19,- en €65,-.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Channeke in haar antwoord zegt: reken bij een onafhankelijk keuringsstation op 45 euro, dat is wat ik ook betaal voor mijn Peugeot 206. Dat bedrag lijkt, in vergelijking tot de vele aanbiedingen die er zijn, duur, maar blijkt vaak goedkoper te zijn. Het onafhankelijke station keurt de auto met als enige doel de auto APK-goedgekeurd te krijgen. Blijken er toch mankementen te zijn, dan ben je in de gelegenheid die te laten verhelpen/repareren bij een bedrijf dat je zelf kiest, of het zelf te doen kan ook natuurlijk. Daarna wordt de auto zonder extra kosten opnieuw gekeurd. Laat je je auto keuren bij b.v. een KwikFit of garagebedrijf of merkdealer, voor een "aanbiedingsprijs", dan loop je een zeer grote kans dat er tijdens de keuring "iets"gevonden wordt dat vervangen of gerepareerd dient te worden (ruitenwisserbladen, banden, remmen, wielophanging, uitlaat, verlichting) onder het mom van: "hiermee komt u niet door de keuring". Aan die "aanbiedingsprijs"wordt nauwelijks iets verdient, dus zal men al gauw overgaan tot vervanging of reparatie van zaken die eigenlijk nog binnen de toleranties van de APK-eisen vallen. Voor jou is het moeilijk te controleren of die reparaties c.q. vervangingen wel echt nodig zijn en wordt je dus te goeder dan wel te kwader trouw op kosten gejaagd en ben je in 9 van de 10 gevallen meer geld kwijt dan de 45 euro die je bij een onafhankelijk station moet betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het bedrag lijkt "hoog", niet "duur", natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan tussen de 19 en 60 euro kosten.
Het type auto, en het bouwjaar is hierbij niet van toepassing. Het enige wat invloed kan hebben op de prijs van de APK is de brandstof. De kosten voor een diesel auto zijn duurder (er komt door de verplichte roetmeting).

Mijn eigen ervaring is dat de goedkoopste garage met APK keuringen ook wel eens de duurste kunnen zijn.
Deze garagehouders kijken veelal TE nauwkeurig.
Waardoor je met reparaties alsnog duurder uit bent. Waardoor je per saldo toch meer betaald