Mag ik zomaar met een zelfgemaakte aanhanger rijden?

Het stelt een soort gelijk trailertje voor als in de foto.
Mag ik hier zomaar mee rijden?
Het is maar een klein stukje van mijn huis naar het kanaal.
En zo nee wat kan ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (2)

als je niet harder gaat dan stapvoets mag dat wel over een klein stukje, het mag met een stallingstrailer ook, maar het moet wel degelijk gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag niet.

Tot 750 kg. mag je met een aanhangwagen zonder typegoedkeuring rijden op de openbare weg. Die moet dan wel aan de wettelijke eisen voldoen daaronder wordt verstaan koppeling, banden, verlichting/zijreflectoren, kenteken, spatborden etc...

Los van bovenstaande is het natuurlijk zeer de vraag of je er een bekeuring voor krijgt als je dat kleine stukje (niet over A en Nwegen) rijdt.
Je kunt er ook een verlichtingsbalk achterop hangen.