Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Subaru geluid

Hallo hoe heet het ventiel of jets wat dat fluit geluid maakt wanneer een subaru of andere snelle auto schakelt hogedruk nippel achtig iets? Pftjieeew geluidje wie kan me helpen en weet wat ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Is geen ventiel :) maar de Turbo.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of 1 van deze losers natuurlijk. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jRRAu-hdI2g
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt de lelijkste `getunde` wagen die ik ooit heb gezien, inderdaad, echt een loser!
Dat heet een dump-valve, is leverbaar voor iedere turbo auto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij turbomotoren van het VAG-concern kun je niet, zonder aanpassingen een standaard BOV of dumpvalve toepassen. Het motormanagement gaat uit van recirculatie. Forge levert hiervoor een speciale blow off valve die een gedeelte van de druk afblaast en een deel reciculeert (de Split-R).
Aanvulling op vorige antwoord: ook wel blow-off valve genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een blow of valve om de turbo op druk te houden tijdens het schakelen zodat hij niet teveel terugvalt en je de druk goed hoog kan houden van de turbo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kan ook een fop zijn, er zijn ook mensen met een ingebouwde speakerset die dit geluid creëert. dit is namelijk vrij prijzig. google maar eens op bovenstaande begrippen;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding