Subaru geluid

Hallo hoe heet het ventiel of jets wat dat fluit geluid maakt wanneer een subaru of andere snelle auto schakelt hogedruk nippel achtig iets? Pftjieeew geluidje wie kan me helpen en weet wat ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Is geen ventiel :) maar de Turbo.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of 1 van deze losers natuurlijk. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jRRAu-hdI2g
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt de lelijkste `getunde` wagen die ik ooit heb gezien, inderdaad, echt een loser!
Dat heet een dump-valve, is leverbaar voor iedere turbo auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij turbomotoren van het VAG-concern kun je niet, zonder aanpassingen een standaard BOV of dumpvalve toepassen. Het motormanagement gaat uit van recirculatie. Forge levert hiervoor een speciale blow off valve die een gedeelte van de druk afblaast en een deel reciculeert (de Split-R).
Aanvulling op vorige antwoord: ook wel blow-off valve genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een blow of valve om de turbo op druk te houden tijdens het schakelen zodat hij niet teveel terugvalt en je de druk goed hoog kan houden van de turbo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kan ook een fop zijn, er zijn ook mensen met een ingebouwde speakerset die dit geluid creëert. dit is namelijk vrij prijzig. google maar eens op bovenstaande begrippen;)