Waar komt het grind vandaan die ze op het nieuw geasfalteerde fietspad gooien?

En hoeveel is daarvan nog in voorraad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een mooi nieuwsitem zijn: Vanaf vandaag kunnen er geen gebruikelijke fietspaden meer aangelegd worden omdat de rode rommel die ervoor gebruikt wordt op is, het ministerie van verkeer en waterstaat is op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk grind?
Welk fietspad?

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk bedoel je gravel, en daar is nog genoeg van zolang er nog genoeg bakstenen zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gravel

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze paden zijn vaak uitgevoerd in een onderscheidende kleur, waarbij gekleurde tegels, verf of gravel als ondergrond dienen. In Nederland en Vlaanderen worden fietspaden meestal in steenrood uitgevoerd. Het eerste rode fietspad werd rond 1980 in Tilburg aangelegd. Deze rode kleur dient als suggestie (men is eraan gewend dat fietspaden en fietsstroken rood zijn) en heeft geen wettelijke onderbouwing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn diverse plaatsen waar grind of zand mag worden gewonnen. Bijvoorbeeld langs de rivieren; zie link. Bergen breken nog steeds af en de brokstukken worden door de reis door de rivier afgerond. Dus zullen er altijd kiezelstenen zijn.