Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er ook gele politiewagens?

En dan wel met de 'gewone' strepen van een witte auto.

Ik fietste net met mijn zusje buiten, toen kwam er een politiewagen langs gereden. Ik zo; 'Hé, die was geel, dat heb ik nog nooit gezien'. Mijn zusje; 'Nee joh, die was gewoon wit, er bestaan helemaal geen gele politiewagens.'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Elephant;

Waarschijnlijk hebben jullie een ambulance gezien die bedoeld is om eerstehulpartsen of huisartsen met voorrang naar spoedgevallen te brengen. Vrij nieuw verschijnsel; het zijn gewone personenwagens in de bekende gele ambulancekleur en met net zulke strepen, toeters en bellen als auto's van de pliesies. Er zijn zelfs motorambulances, ook die verwar je makkelijk met een pliesiemotor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Misschien heb je een ambulance auto gezien, deze zijn geel met strepen. Je hebt ambulances ook in personenauto's, deze assisteren bij ongelukken en kunnen soms eerder ter plekke zijn dan een grote ambulance.
Mijns wetens bestaan er geen gele politiewagens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien 't tijdstip, was dat onder een lantaarnpaal die geel licht gaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zag jij een transport begeleiding auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohkeej
Kan ook een auto van de douane zijn geweest, die hebben ook gele met blauw-witte balken erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach mijn stiefmoeder ziet regelmatig roze olifanten op een witte fiets..Ik denk ook dat die niet bestaan,, rose olifanten dan he;-)
Maar zij weet zeker dat ze die toch echt zag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk een huisartsenpost auto of een piketauto van de ambulancedienst.
Het zou ook kunnen dat je een auto tegen bent gekomen van procentrum, deze geven rijvaardigheidstrainingen aan diverse overheidsinstanties (link)

Een particuliere begeleider zal nooit de striping hebben van de voorrangsvoertuig (auteursrecht) en ook geen blauwe lampen hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De douane rijdt in gele auto's met politie-striping, zie de link naar het plaatje hieronder. Ik denk dat je die gezien hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, zie deze foto maar eens;
http://www.automotive-online.nl/images/upload/0157480001224581596_large.jpg
Nee ieder hulpverlening dienst heeft zijn standaard basiskleur.
Wit - Politie
Geel - Ambulance en andere medische diensten
Rood - Brandweer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er wel gele bestaan.

Maar ik zie ook weleens politie autos's terwijl anderen ze niet zien, dus 100 % zeker ben ik er niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding